Vår webbplats fungerar inte med din nuvarande webbläsare Internet Explorer. Uppgradera till en nyare webbläsare för att använda vår webbplats. Läs mer på sidan Rekommenderade webbläsare.

Ladda om sidan
Sidan behöver laddas om eftersom du inte använt tjänsten under en längre tid.
Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Revolutionskampanjen del II

En satsning för att stärka logistikkompetensen i samhällsbyggnadssektorn

Utgivningsår:
2007
Antal sidor:
64
ISBN (tryck):
978-91-85751-40-2

Lägre byggkostnader, bättre arbetsmiljö, ökad kundnytta och en smidigare byggprocess kan mycket väl bli resultatet av god logistik, visar denna rapport från Boverkets Byggkostnadsforum.Den insikten finns bland många i sektorn men kompetensen inom bygglogistik är idag ändå relativt låg.

Prolog Bygglogistik i Malmö ville bidra till att förändra detta genom att genomföra ett nationellt kompetensutvecklingsprogram, Revolutionskampanjen, för byggsektorns aktörer. Syftet var bland annat att stimulera aktörerna i byggindustrin att identifiera egna förbättringsområden.

Tillbaka till toppen