Luften
Granskad: 15 augusti 2024
Du har kommit till en lättläst sida
som handlar om luften inomhus.
Det är viktigt att luften
som vi andas inne i husen
är ofarlig och ren.
Därför ska man kontrollera ventilationen i alla byggnader
med jämna mellanrum.
Kontrollen ska göras av en certifierad kontrollant.
Det är byggnadens ägare,
till exempel bostadsrättsföreningen,
som ska se till att det blir en kontroll.
Boverket (2024).
Luften.
https://www.boverket.se/sv/om-boverket/lattlast-pa-boverket/halsa-och-miljo/luften/
Hämtad 2024-09-20
Tack för att du hjälper oss bli bättre!
Hjälpte informationen dig?
Bra att informationen hjälpte dig! Berätta gärna vad du tyckte var bra. Max 500 tecken. Observera att du inte får något svar.
Beskriv så tydligt som möjligt varför sidan inte hjälpte dig. Max 500 tecken. Observera att du inte får något svar.