På Boverket.se används cookies för att webbplatsens funktioner ska visas korrekt. Klicka på "Jag förstår-knappen" för att acceptera att cookies används. Läs mer om Cookies

Från den 12 maj 2021 fungerar inte vår webbplats med din nuvarande webbläsare Internet Explorer. Uppgradera till en nyare webbläsare för att använda vår webbplats. Läs mer på sidan Rekommenderade webbläsare.

Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Luften

Granskad:

Du har kommit till en lättläst sida.

Det är viktigt att luften
som vi andas inne i husen
är ofarlig och ren.
Därför ska man kontrollera ventilationen i alla byggnader
med jämna mellanrum.

Kontrollen ska göras av en certifierad kontrollant.
Det är byggnadens ägare,
till exempel bostadsrättsföreningen,
som ska se till att det blir en kontroll.
På vår söksida kan du hitta kontrollanter
för obligatorisk ventilationskontroll


Du kan läsa lättläst om
Hälsa och miljö
Vatten
Om fukt i byggnader
Radon
Buller

Hjälpte informationen dig? Ja Nej
Tillbaka till toppen