På Boverket.se används cookies för att webbplatsens funktioner ska visas korrekt. Klicka på "Jag förstår-knappen" för att acceptera att cookies används. Läs mer om Cookies

Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Buller

Du har kommit till en lättläst sida.

Forskning visar
att buller påverkar människors hälsa,
ofta mer än vad många tror.
Genom att planera och bygga på rätt sätt
går det att skapa bra hus utan buller.

Det vanligaste bullret är trafik,
det vill säga vägar, järnvägar och flyg.
Även grannar och industrier kan bullra.

Flera myndigheter har på olika sätt
ett ansvar inom bullerområdet:

Vem gör vad?


Du kan läsa lättläst om
Hälsa och miljö
Vatten
Luften
Om fukt i byggnader
Radon


Granskad: Sidansvarig: Webbredaktionen
Hjälpte informationen dig? Ja Nej