På Boverket.se används cookies för att webbplatsens funktioner ska visas korrekt. Klicka på "Jag förstår-knappen" för att acceptera att cookies används. Läs mer om Cookies

Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Hur kompletterar jag ansökan i e-tjänsten?

  1. Logga in i e-tjänsten, gå till ”Mina ärenden”.
  2. Öppna det aktuella ärendet genom att klicka på rubriken.
  3. Klicka på länken ”Komplettera ärende” i sidans övre del.
  4. Formulär för att komplettera ansökan öppnas i en ny flik i webbläsaren.
  5. Ange den information du vill skicka in och bifoga eventuella filer.
  6. I steget ”Sökandeuppgifter” kan du välja att lägga till eller ta bort en medsökande. Om du anger en medsökande måste denna sedan logga in och godkänna kompletteringen.
  7. När inmatning av alla uppgifter i kompletteringen är klar ska ansökan signeras med e-legitimation.

För mer information, se sidan 51 i ”Handledning till Boverkets e-tjänster för stöd och bidrag”.