Vår webbplats fungerar inte med din nuvarande webbläsare Internet Explorer. Uppgradera till en nyare webbläsare för att använda vår webbplats. Läs mer på sidan Rekommenderade webbläsare.

Ladda om sidan
Sidan behöver laddas om eftersom du inte använt tjänsten under en längre tid.
Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Vad kan jag göra om jag är missnöjd med hur kommunen har skött mitt ärende om bostadsanpassningsbidrag?

Om du har klagomål på hur kommunen har handlagt ditt ärende när det gäller bostadsanpassningsbidraget kan du göra en anmälan till Boverket. Kanske vill du klaga på bemötandet, handläggningstiderna, rollfördelningen, servicen eller något annat som formellt regleras i förvaltningslagen. Boverket utreder då ditt klagomål. Vår tillsyn kan leda till att vi ger kritik mot kommunens hantering och förfarande. Då förväntar vi oss att kommunen rättar till problemet.

Olika sätt att skicka in din anmälan

Du kan skicka in din anmälan till Boverket på olika sätt, välj det som passar dig.

Om du anser att du borde få mer i bidrag, eller bidrag för fler åtgärder, ska du i stället överklaga kommunens beslut till förvaltningsrätten.

Vanlig post

Skicka in din skriftliga anmälan med vanlig post till:

Boverket, Registraturen, Box 534, 271 23 Karlskrona

E-post

Skicka din anmälan via e-post till:

registraturen@boverket.se 

Webbformulär

Du kan också använda vårt formulär på webbhandboken om bostadsanpassningsbidrag.

Anmälan om tillsyn (formulär)

Tillbaka till toppen