På Boverket.se används cookies för att webbplatsens funktioner ska visas korrekt. Klicka på "Jag förstår-knappen" för att acceptera att cookies används. Läs mer om Cookies

Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Hyresrätt

Granskad: 

Du har kommit till en lättläst sida.

Hyresrätt betyder att du hyr
en lägenhet av en hyresvärd.
Hyresvärden äger en
eller flera fastigheter med hyreslägenheter.

Du kan också hyra
någon annans privata bostad.
Men då har du inte samma besittningsskydd.
Besittningsskydd betyder
att du har rätt att bo kvar.

Du kan läsa lättläst om
Så här bor vi i Sverige
Bostadsrätt
Kooperativ hyresrätt
Äganderätt

Hjälpte informationen dig? Ja Nej
Tillbaka till toppen