På Boverket.se används cookies för att webbplatsens funktioner ska visas korrekt. Klicka på "Jag förstår-knappen" för att acceptera att cookies används. Läs mer om Cookies

Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Ungdomar

Du har kommit till en lättläst sida.

Ungdomar har det svårt
att få en bostad i dag.

Mer än tre fjärdedelar av landets kommuner säger
att de har för få bostäder för ungdomar.

Skälen till detta är flera:
Det finns för få lediga bostäder i kommunerna.
Det finns för få små lägenheter.
Lediga mindre bostäder är för dyra.
Lediga lägenheter är för stora för de flesta ungdomar.
Lediga lägenheter ligger i områden
där ungdomar inte vill bo.

Här kan du läsa mer
om läget på bostadsmarknaden
när det gäller följande grupper:

Läget på bostadsmarknaden
Studenter
Äldre
Särskilda boendeformer
Bostäder för nyanlända
Födda utanför Sverige bor annorlunda

Granskad: Sidansvarig: Webbredaktionen
Hjälpte informationen dig? Ja Nej