På Boverket.se används cookies för att webbplatsens funktioner ska visas korrekt. Klicka på "Jag förstår-knappen" för att acceptera att cookies används. Läs mer om Cookies

Från den 12 maj 2021 fungerar inte vår webbplats med din nuvarande webbläsare Internet Explorer. Uppgradera till en nyare webbläsare för att använda vår webbplats. Läs mer på sidan Rekommenderade webbläsare.

Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Uppdrag om att ta fram en vägledning för vilka uppgifter som bör finnas på en kommuns webbplats när en detaljplan tas fram

Granskad:

Regeringen uppdrar till Boverket att sammanställa en kortfattad vägledning om förutsättningarna för att hålla information tillgänglig på kommunens webbplats när en detaljplan tas fram enligt plan- och bygglagen.

Vägledningen ska bl.a. omfatta sådana uppgifter som är vanligt förekommande i planhandlingar, men som i vissa fall inte får hållas tillgängliga på webbplatsen på grund av krav i andra lagar och författningar.

Vid utförandet av uppdraget ska Boverket vid behov inhämta uppgifter från Fortifikationsverket, Försvarsmakten, Integritetsskyddsmyndigheten, Lantmäteriet och Naturvårdsverket.

Boverket ska redovisa sitt uppdrag via tjänsten PBL kunskapsbanken senast den 2 augusti 2021 och redovisas till regeringen i Boverkets årsredovisning för 2021.

Hela uppdraget finns under "Relaterad information".

Hjälpte informationen dig? Ja Nej
Tillbaka till toppen