Vår webbplats fungerar inte med din nuvarande webbläsare Internet Explorer. Uppgradera till en nyare webbläsare för att använda vår webbplats. Läs mer på sidan Rekommenderade webbläsare.

Ladda om sidan
Sidan behöver laddas om eftersom du inte använt tjänsten under en längre tid.
Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Sök bidrag och stöd via vår e-tjänst

Granskad:

I Boverkets e-tjänst kan du ansöka om aktuella stöd samt följa ditt befintliga ärende. Du kan läsa beslut, ansöka om utbetalning, skicka kompletterande uppgifter samt administrera dina kontaktuppgifter för att få aviseringar via sms eller e-post.

Logga in i e-tjänsten

För att söka stödet behöver du logga in i vår e-tjänst. Som inloggad kan du även komplettera en påbörjad ansökan, eller titta på beslutade ansökningar via Mina sidor. Du behöver e-legitimation för att logga in.

Följ ditt ärende

Genom att ansöka elektroniskt sparar du tid och portokostnader, svarstiderna blir kortare och du får allt som rör din ansökan samlat på ett ställe. Tjänsten är öppen dygnet runt så du kan när som helst komma åt dina uppgifter. Fyll i din e-postadress och/eller mobiltelefonnummer för att få en avisering när det händer något i ditt ärende. Du behöver då logga in i e-tjänsten för att läsa vad som hänt.

Du behöver e-legitimation

För att logga in i e-tjänsten behöver du en e-legitimation att identifiera dig med. En e-legitimation kan jämföras med en vanlig id-handling och med den kan du på ett säkert sätt identifiera dig på Internet. Har du ingen e-legitimation kan du enkelt skaffa en hos din internetbank. Har du inte internbank kan du via Skatteverket och Telia skaffa e-legitimation. Se länk i "Relaterad information"

Du kan även använda dig av Mobilt BankID som kan användas från mobiltelefoner och surfplattor.

Support

Skulle det uppstå några problem med e-legitimationen vid inloggning eller när du signerar din ansökan ska du i första hand vända dig till utgivaren.

Se "Relaterad information" om du har problem med e-legitimationen, inloggning och signering.

Har du fortfarande problem eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post till registraturen@boverket.se.

Hjälpte informationen dig? Ja Nej
Tillbaka till toppen