Sök bidrag och stöd via vår e-tjänst
I Boverkets e-tjänst kan du ansöka om aktuella stöd samt följa ditt befintliga ärende. Du kan läsa beslut, ansöka om utbetalning, skicka kompletterande uppgifter samt administrera dina kontaktuppgifter för att få aviseringar via sms eller e-post.
Logga in i e-tjänsten
För att söka stödet behöver du logga in i vår e-tjänst. Som inloggad kan du även komplettera en påbörjad ansökan, eller titta på beslutade ansökningar via Mina sidor. Du behöver e-legitimation för att logga in.
Följ ditt ärende
Genom att ansöka elektroniskt sparar du tid och portokostnader, svarstiderna blir kortare och du får allt som rör din ansökan samlat på ett ställe. Tjänsten är öppen dygnet runt så du kan när som helst komma åt dina uppgifter. Fyll i din e-postadress och/eller mobiltelefonnummer för att få en avisering när det händer något i ditt ärende. Du behöver då logga in i e-tjänsten för att läsa vad som hänt.
Du behöver e-legitimation
För att logga in i e-tjänsten behöver du en e-legitimation att identifiera dig med. En e-legitimation kan jämföras med en vanlig id-handling och med den kan du på ett säkert sätt identifiera dig på Internet. Har du ingen e-legitimation kan du enkelt skaffa en hos din internetbank. Har du inte internbank kan du via Skatteverket och Telia skaffa e-legitimation. Se länk i "Relaterad information"
Du kan även använda dig av Mobilt BankID som kan användas från mobiltelefoner och surfplattor.
Support
Skulle det uppstå några problem med e-legitimationen vid inloggning eller när du signerar din ansökan ska du i första hand vända dig till utgivaren.
Se "Relaterad information" om du har problem med e-legitimationen, inloggning och signering.
Har du fortfarande problem eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post till registraturen@boverket.se.