Om vår webbplats

Tipsa någon om den här sidan.

Du har kommit till en lättläst sida.

Välkommen till Boverkets webbplats
som är gjord i följsam design.
Det gör att innehållet på webbplatsen
anpassar sig
till din skärms storlek.

Om du surfar till oss via mobil
eller liten läsplatta
ska du använda
menyikonen med tre vågräta streck,
för att hitta på webben.
Den och sökfunktionen
hittar du högst upp.

Om du surfar till oss via dator
eller större läsplatta
hittar du menyn och sökfunktionen
högst upp.

Lyssna på innehållet
Du kan lyssna på webbplatsens innehåll
genom att klicka på Lyssna
som finns på alla sidor.

Lättläst svenska
Det finns också information på lättläst svenska
på webbplatsen.

Du kan läsa om
Om Boverket
Om vår webbplats
Så planerar man byggandet i Sverige
När du vill bygga
Så här bor vi i Sverige
Läget på bostadsmarknaden
Hälsa och Miljö
Tillgänglighet
Säkerhet
Bidrag och stöd

Granskad: Sidansvarig: Webbredaktionen
Hjälpte informationen dig? Ja Nej