Vår webbplats fungerar inte med din nuvarande webbläsare Internet Explorer. Uppgradera till en nyare webbläsare för att använda vår webbplats. Läs mer på sidan Rekommenderade webbläsare.

Ladda om sidan
Sidan behöver laddas om eftersom du inte använt tjänsten under en längre tid.
Gå till sidans meny Gå till sidans innehåll

Om vår webbplats

Granskad:

Du har kommit till en lättläst sida.
Den handlar om hur vår webbplats fungerar. 

Välkommen till Boverkets webbplats.
Du kan surfa på vår webbplats
genom sidorna i menyn
eller genom att söka.

Om du surfar till oss via dator
eller större läsplatta
hittar du huvudmenyn och sökfunktionen
högst upp på sidan.
Det finns en undermeny
till vänster på sidan.

Om du surfar till oss via mobil
eller liten läsplatta
ska du använda
menyikonen med tre vågräta streck,
för att hitta på webben.
Den och sökfunktionen
hittar du högst upp.

Lyssna på innehållet

Du kan lyssna på webbplatsens innehåll
genom att klicka på Lyssna
som finns på alla sidor.

Lättläst svenska

Det finns också information på lättläst svenska
på webbplatsen.

Du kan till exempel läsa lättläst om

  • vad Boverket gör
  • hur man planerar byggandet i Sverige
  • hur du ska göra när du vill bygga
  • hälsa och miljö i våra hus
  • tillgänglighet
  • säkerhet.
Hjälpte informationen dig? Ja Nej
Tillbaka till toppen