Ungdomar

Du har kommit till en lättläst sida.

Ungdomar har det svårt
att få en bostad i dag.

Mer än tre fjärdedelar av landets kommuner säger
att de har för få bostäder för ungdomar.

Skälen till detta är flera:
Det finns för få lediga bostäder i kommunerna.
Det finns för få små lägenheter.
Lediga mindre bostäder är för dyra.
Lediga lägenheter är för stora för de flesta ungdomar.
Lediga lägenheter ligger i områden
där ungdomar inte vill bo.

Här kan du läsa mer
om läget på bostadsmarknaden
när det gäller följande grupper:

Läget på bostadsmarknaden
Studenter
Äldre
Särskilda boendeformer
Bostäder för nyanlända
Födda utanför Sverige bor annorlunda

Granskad: Sidansvarig: Webbredaktionen
Hjälpte informationen dig? Ja Nej