Sök bidrag och stöd elektroniskt

I Boverkets e-tjänst kan du ansöka om aktuella stöd samt följa ditt befintliga ärende. Du kan läsa beslut, ansöka om utbetalning, skicka kompletterande uppgifter samt administrera dina kontaktuppgifter för att få aviseringar via sms eller e-post. Om du är intresserad av Energimyndighetens solcellsbidrag hittar du en länk i "Relaterad information".

Logga in i Boverkets e-tjänst för bidrag och stöd

Klickbar bild för att logga in.
Tryck på knappen för att komma till e-tjänsten. Illustration: Boverket

Genom att logga in i e-tjänsten för bidrag och stöd kan du ansöka om stöd, ansöka om utbetalning för din beviljade stödansökan samt följa allt som händer med ditt ärende. Du måste ha en e-legitimation för att använda tjänsten. Du kan använda den här tjänsten för att söka solcellsbidrag.

Följ ditt ärende

Genom att ansöka elektroniskt sparar du tid och portokostnader, svarstiderna blir kortare och du får allt som rör din ansökan samlat på ett ställe. Tjänsten är öppen dygnet runt så du kan när som helst komma åt dina uppgifter. Fyll i din e-postadress och/eller mobiltelefonnummer för att få en avisering när det händer något i ditt ärende. Du behöver då logga in i e-tjänsten för att läsa vad som hänt.

Du behöver e-legitimation

För att logga in i e-tjänsten behöver du en e-legitimation att identifiera dig med. En e-legitimation kan jämföras med en vanlig id-handling och med den kan du på ett säkert sätt identifiera dig på Internet. Har du ingen e-legitimation kan du enkelt skaffa en hos din bank eller Telia. Du kan även använda dig av Mobilt BankID som kan användas från mobiltelefoner och surfplattor. [Läs mer om e-legitimationer under "Relaterad information".]

Support

Skulle det uppstå några problem med e-legitimationen vid inloggning eller när du signerar din ansökan ska du i första hand vända dig till utgivaren.

Se "Relaterad information" om du har problem med e-legitimationen, inloggning och signering.

Har du fortfarande problem eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via vårt e-postformulär det finns på webbsidan "Problem med e-legitimation, inloggning och signering". Du hittar webbsidan i "Relaterad information" eller via e-post till registraturen@boverket.se.

Har du frågor om din ansökan eller stödet ska du vända dig till länsstyrelsen, se "Relaterad information".

Granskad: Sidansvarig: Webbredaktionen
Hjälpte informationen dig? Ja Nej