Start / www.radonguiden.se

www.radonguiden.se

Radon märks inte,
men det kan vara farligt.

Radon finns överallt
i marken, i luften och i vatten.

Man kan mäta hur mycket radongas
som finns i luften inomhus.
Myndigheter har tagit reda på vilka risker
som finns med radon inomhus.

På webbplatsen www.radonguiden.se
kan du läsa om vad radon är,
vad som är farligt med radon,
hur du mäter radon,
och hur du söker bidrag för att ta bort radonet.

Informationen på webbplatsen
kommer från Boverket.

Klicka på länken www.radonguiden.se
så kommer du till de lättlästa sidorna på
webbplatsen.
Webbplatsen öppnas i ett nytt fönster.

?
Lägg till denna sida
Hantera mina genvägar

Tyck till

Vi vill gärna veta vad du tycker om denna webbsida!